Verminder als werkgever ruis op de werkvloer door ondersteuning van je medewerkers op het juiste moment en op korte termijn.

  • Hoe ga ik om met de conflicten in mijn team?

  • Ik wil een gezonde feedbackcultuur creëren in mijn team.

  • Hoe kan ik mijn medewerkers meer motiveren?


Met Support à la carte biedt je als werkgever je medewerkers ondersteuning aan door een expert in te schakelen op het moment dat ze er nood aan hebben maar wanneer er nog geen sprake is van grote problemen of uit de hand gelopen situaties. Kortom, een gericht en laagdrempelig  klankbord.

Aanpak

Focus

Samen analyseren we de situatie op basis van de vraag van je medewerker en creëren we inzicht met het oog op verbetering.

Spelers

De medespeler

  • Kiest zelf het thema/de thema’s waar rond gewerkt wordt

  • Gaat actief aan de slag om nieuw verworven (zelf)kennis en vaardigheden naar de praktijk te vertalen

  • Is gedurende het hele proces de eigenaar van het leerproces

 De coach

  • Analyseert de situatie waarrond gewerkt wordt

  • Daagt de medewerker uit

  • Zoekt samen met de medewerker naar oplossingen

  • Biedt theorie aan om inzicht te verschaffen, bespreekt alternatieve manieren en stijlen en oefent gesprekken

Doel

Het vergroten en verbeteren van persoonlijke en team-effectiviteit.

Nood aan een klankbord voor je team?

Coaching sessie

Elke coaching sessie is maatwerk, afgestemd op de concrete vraag en thema’s van de medewerker.

Verloop

  • Analyse van de situatie waarrond de medewerker wil werken.

  • Input van theorie, inzichten, alternatieve aanpakken, ideeën, oefeningen en werkfiches.

  • Inoefenen van gesprekken.

  • Concreet actieplan/stappenplan waar de medewerker zelf mee aan de slag kan.

Voor een AD HOC Interventie

Methode & Tools

Meetinstrumenten

Wij maken gebruik van wetenschappelijke meetinstrumenten die de analysefase en/of het proces van zelfinzicht kunnen ondersteunen en inzicht bieden in communicatie- en leiderschapsstijlen en persoonlijkheid.

Methodieken

Wij hanteren enkel methoden en modellen waarvan we uit wetenschappelijk onderzoek,  evidence-based, weten dat ze werken.

Onze meetinstrumenten, tools en methodieken vind je hier.

Meerwaarde

  • Een aanbod van de werkgever aan de werknemers. De werkgever bepaalt zelf of medewerkers meerdere keren een afspraak kunnen inboeken.

  • De medewerker kiest zelf het thema/de thema’s waarrond gewerkt wordt.

  • Medewerkers boeken een afspraak wanneer ze er behoefte aan hebben. De werkgever hoeft dus niet te investeren in lange coachingtrajecten.

  • Snelle, precieze en heldere analyse.

  • Concrete, actiegerichte no nonsense aanpak.

  • Jarenlange expertise van Evermind laat toe een korte termijn aanpak te realiseren

Een kort reflectiemoment voor je werknemers?

Praktisch

  • Als werkgever bepaal je hoeveel sessies per maand je ter beschikking wil stellen.

  • Op de afgesproken momenten kunnen je medewerkers een sessie boeken om datgene waar ze tegenaan lopen te bespreken met een professional van Evermind.

  • Duurtijd sessie: 1,5 of 2 uur (keuze van de klant)

    Een of meerdere sessies in functie van de noden (keuze van de klant)

  • Enkel de opgenomen uren worden gefactureerd.

  • We vragen om de sessies indien mogelijk op elkaar te laten aansluiten.

  • De sessies kunnen plaatshebben in het bedrijf zelf of er kan er gratis gebruik gemaakt worden van de coachingruimte van Evermind.

Voor wie?

Voor alle medewerkers die:

  • nood hebben aan een kort reflectiemoment

  • behoefte hebben aan een kritische blik en/of advies

  • een sparringpartner of klankbord zoeken om inzicht te verwerven en zelf weer verder te kunnen

Nood aan een klankbord voor je team?